У наукових дослідженнях останнього часу все більше уваги
приділяється корпоративному типові бюрократії. Корпорація (від лат. согрогаіго
- спілка) - товариство, спільність осіб, об'єднаних на основі певних
інтересів. До корпоративного типу бюрократії американський дослідник С. Біялер
відносить незалежну ні від політичних лідерів, ні від інтересів споживачів
бюрократію, головною турботою якої є забезпечення власних інтересів, розширення
своєї зони впливу.
Діяльність корпоративної бюрократії визначається відповідними
законами, розпорядженнями та інструкціями, на основі яких складаються її повноваження.
Разом з тим особливість функціонування управлінської еліти виявляється і в тому,
що крім формальних відносин важливого значення набувають ще й неформальні, корпоративні
стосунки, які дають змогу за певних умов ігнорувати загальнодержавні правові акти
й користуватися виключно корпоративними інтересами.
В основі системи цінностей корпоративної бюрократії лежать
інтереси лише цієї групи (а не всього суспільства), вони розглядаються як найвища
цінність і для корпорації загалом, і для кожного її члена зокрема. Корпоративні
відносини реалізуються через механізми ідентифікації, утвердження й захисту корпоративних
інтересів, розширення сфери впливу - аж до підпорядкування суспільних інтересів корпоративним
цілям і завданням. Найяскравіше це виявилося в лобіюванні як суспільному явищі.
Лобіювання (від англ. lobby — кулуари) -
діяльність соціальних груп, груп тиску та органів законодавчої й виконавчої
влади, які відстоюють свої інтереси. Лобіювання - це діяльність, спрямована на
прийняття або, навпаки, на створення перешкод прийняттю певних законів, рішень
і заходів, діяльність, яка виявляється в наданні членам законодавчих або
урядових органів інформації, статистичних даних та інших матеріалів, а також
результатів дослідження різноманітних наукових центрів з тих чи тих питань, які
обгрунтовують точку зору на відповідні законопроекти.