Вплив
громадських об'єднань, трудових колективів на органи держави:
-
громадські об'єднання, трудові колективи беруть участь у сформуванні
депутатського корпусу, представницьких органів державної влади;
-
держава залежить від громадських об'єднань, трудових колективів з погляду
ефективності виконання своїх функцій;
-
представники громадських об'єднань входять до складу певних державних
колегіальних органів як їх повноправні члени з правом ухвального голосу;
-
керівні органи певних громадських організацій можуть бути суб'єктами права
законодавчої ініціативи;
-
у ряді випадків державні органи можуть приймати рішення тільки спільно або за
погодженням з відповідними громадськими об'єднаннями;
-
держава дає змогу певним громадським організаціям цілком самостійно приймати з
певних питань формально обов'язкові (юридичні) рішення нормативного або
індивідуального характеру;
-
певним громадським об'єднанням дозволено контролювати діяльність окремих
державних організацій;
-
за порушення деяких юридичних норм держава передбачає можливість застосування
заходів громадського впливу.
Вплив
органів держави на громадські об'єднання:
держава
створює необхідні передумови (зокрема, юридичні, а іноді й матеріальні) для
організації та діяльності громадських об'єднань;
держава
як владний суверен виробляє вихідні соціальне обґрунтовані нормативні положення
щодо організації, офіційної реєстрації та діяльності громадських об'єднань;
держава
розробляє типові (зразкові) статути, положення деяких громадських об'єднань для
стимулювання їх утворення і діяльності;
держава
реєструє громадські об'єднання, їхні
структури;
вона
контролює законність діяльності громадських об'єднань;
у
деяких випадках держава надає заходам громадського впливу, застосовуваним
громадськими об'єднаннями, юридичного значення.
Безперечно,
у різних країнах держави використовують ці форми виливу по-різному, вибірково.
Так, поряд з країнами, в яких реєстрація політичних партій е обов'язковою
(США, Україна, Росія, Швеція), є й такі країни, де реєстрація не проводиться,
проте від партій вимагається подання певних документів (Австрія, ФРН), а є,
нарешті, і такі держави, які взагалі не «реагують» на утворення і діяльність
партій (Великобританія, Австралія, Нова Зеландія).