Система адміністративного права — це сукупність
адміністративно-правових норм та інститутів, об'єднаних єдиним предметом
і методом, принципами й цілями та розташованих у певній логічній
послідовності. Вона складається з двох частин: загальної і особливої.
Норми загальної частини адміністративного права мають універсальний
характер і розраховані на застосування в усіх галузях і сферах
функціонування органів виконавчої влади, інших уповноважених здійснювати
управлінську діяльність суб'єктів. Ці норми закріплюють принципи
здійснення державного управління; правове становище суб'єктів
адміністративного права; форми й методи управлінської діяльності органів
виконавчої влади, місцевого самоврядування; спеціальні
адміністративно-правові режими; засоби забезпечення законності й
дисципліни в сфері управління, а також регламентують адміністративний
процес і відповідальність за адміністративним правом.
Особливу частину адміністративного права складають норми, призначені
для регулювання відносин, що виникають у окремих галузях управління. Ця
частина об'єднує: 1) адміністративно-правові засади організації
матеріального виробництва (управління народним господарством), 2)
соціально-культурного та 3) адміністративно-політичного будівництва.
Зазначені норми спрямовано на впорядкування суспільних відносин у певних
сферах. Так, за допомогою норм першої групи регламентують відносини у
сферах економіки, сільського господарства, будівництва та
житлово-комунального господарства, комунікацій, використання й охорони
природних ресурсів, торгівлі, фінансів тощо. Відносини у сферах освіти,
науки, охорони здоров'я, культури, соціального захисту населення
регулюють норми другої групи. Норми третьої групи спрямовано на
регламентацію відносин у сферах оборони, національної безпеки,
внутрішніх справ, юстиції, закордонних справ.
Приписи загальної і особливої частин взаємозалежні й представляють
єдине ціле — систему адміністративного права. Це підтверджує той факт,
що норми загальної частини застосовують до всіх інститутів особливої
частини. Наприклад, загальні правила, що регулюють порядок підготовки,
видання, набрання чинності й дію правових актів управління реалізуються в
усіх галузях (сферах) управління з урахуванням їх специфіки.